bloglovin

Bilden blir genomskinlig vid mouseover

Jag fick den här kommentaren och då tänkte jag försöka förklara på ett sånt bra sätt som möjligt.
Du går först in på kodmallen och letar upp <head>dinkodhär<head> sen lägger du in koden där det står "din kod här".


Koden du ska lägga in:


<style type="text/css">
img{opacity: 1;
-webkit-transition: opacity 0.7s linear;
-webkit-transition: all 0.5s ease-out;
-moz-transition: all 0.5s ease-out;
transition: all 0.5s ease-out;}
img:hover{opacity: 0.6;
-webkit-transition: opacity 0.7s linear;
-webkit-transition: all 0.3s ease-out;
-moz-transition: all 0.3s ease-out;
transition: all 0.3s ease-out;}
</style>

Sen om du vill ändra ocapasiteten så ändrar du det på img:hover{opacity: 0.6; från 0,1-1,0 och där ändrar du hur mycket du vill ha det. Om ni inte förstår är det bara att fråga! :)


KOM IHÅG ATT OCKSÅ LÄGGA IN DET PÅ KATEGORISIDAN, ARKIVSIDAN OCH INLÄGGSIDAN !

Kommentarer

Läs det här innan du kommenterar:

Alla kommentarer granskas av mig.
Jag gör länkbyten men inte bloglovin’ byten.
Alla bilder är fotade av mig om inget annat anges & dom får inte kopieras.
Onödiga kommentarer tas bort.

Jag fotar med en Canon EOS 500D.
Du kan följa min blogg via bloglovi’ här.
Du kan läsa mer om mig här.
Du kan kontakta mig på: [email protected].

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback