bloglovin

I RYMDEN FINNS INGA KÄNSLOR

Igår så var jag och såg I rymden finns inga känslor med Anna

Jag tycket inte att filmen var så bra, den var lite skum.
Den handlade om Simon som har Aspergers syndrom och det kräver ett fast schema, vecka efter vecka.
Simon är 18-år och bor i en lägenhet med sin bror Sam och hans flickvän Frida.
Efter ett tag så börjar Frida lessna på Simon och bestämmer sig för att flytta ifrån Sam och Simon.
Efter det så börjar Simon att försöka hitta en ny tjej åt Sam.
Det är så han träffar Jennifer, hon är motsatsen mot Sam, det är det Sam vill att hans nya tjej ska vara.

När allt blir för jobbigt gömmer Simon sig i sin tvättunna, fylld med självlysande stjärnor – han gömmer sig i rymden för där finns inga känslor.

Det jag gillar mest är replikerna:

Jennifer och Simon springer in i varandra.

Jennifer: Oj förlåt, jag hjäler dig!
Jennifer rör i Simon och han slår till henne i ansiktet:
Jennifer: Aj, nämen gud vad gör du ?
Simon: Jag slog dig i ansiktet.
Jennifer: Varför det ?
Simon: Jag är Aspergers, jag gillar inte när någon rör i mig.
Jennifer: Oj, förlåt jag visste inte.

Och så började dom prata.

Filmen får 3/5 av mig.

Sarah


Kommentarer

Läs det här innan du kommenterar:

Alla kommentarer granskas av mig.
Jag gör länkbyten men inte bloglovin’ byten.
Alla bilder är fotade av mig om inget annat anges & dom får inte kopieras.
Onödiga kommentarer tas bort.

Jag fotar med en Canon EOS 500D.
Du kan följa min blogg via bloglovi’ här.
Du kan läsa mer om mig här.
Du kan kontakta mig på: [email protected].

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback